Menu Filter

“Last minute” pošiljke

 Izazovi logistike u posljednjem trenutku 

Bliži nam se kraj godine, sezona praznika, što obavezno uključuje velike kupovine, ali i žurbu da sva roba bude na vrijeme isporučena. Ovaj period, po pravilu, počinje od Crnog petka i traje do samog kraja kalendarske godine, a za logistiku je jedan od naprometnijih perioda u godini. Iako nudi potencijal za poslovanje, često se može pretvoriti u noćnu moru, ukoliko stvari prepustimo poslednjem trenutku. 

Problemi “last minute” pošiljki

U logistici, čekanje poslednjeg trenutka nikada nije dobra ideja. 

Često dovodi do žurbe, te nastaju razni problemi i kašnjenja. Ukoliko organizacija transporta nije blagovremeno i detaljno isplanirana, vrlo često se može desiti da roba nije spremna, da se pojave greške u dokumentaciji, kašnjenja u plaćanju itd. 

Sam kraj godine znači i povećanu opterećenost luka i carinarnica, te čekanje na graničnim prelazima – okolnosti sa kojima se uobičajeno susrećemo. 

Međutim, ako radimo sa ograničenim rokovima, posljedice mogu biti velike.

Odnos ponude i tražnje nikada nije očigledniji nego u periodima kada je logistika pod pritiskom. Svi žele da se uvoz i izvoz odvijaju isti dan, a prostor je ograničen, što dovodi do viših cijena, i komplikuje rentabilnost transporta pošiljke. 
Određivanje rokova u takvim situacijama, kao i hitnost pošiljke mogu zahtjevati cijene koje su veće od očekivane. 

Savjeti za suočavanje sa “pošiljkom u poslednjem trenutku”

Planiranje unaprijed

Iako zvuči i čini se nemogućim, možemo planirati “last minute” pošiljku. 
Posebno ako govorimo o kritičnim datumima kao što je isporuka neposredno pred Božić. Po pravilu, ovakve pošiljke su uglavnom veće, i dosta unaprijed dogovorene pa se mogu dosta unaprijed planirati. 

Ključ je u organizaciji 

Planiranje “last minute” pošiljke znači organizovanje na vrijeme, kako bi se imao manevarni prostor ako nešto krene po zlu u poslednjem trenutku. 
Čest problem je da roba nije spremna u zakazano vrijeme, ali uz raniju provjeru i organizaciju to se lako može preduhitriti. 

Rad sa vremenskim rasponom 

Veoma bitna stvar je da se utvrdi i jasno saopšti datum kada roba mora stići na odredište i koji je vremenski rok. 
Dobar špediter koristiće ove podatke čak i kada radi sa ograničenim rokom kako bi osigurao da pošiljka stigne na vrijeme i po najboljoj mogućoj cijeni. 

Prevozna sredstva 

Čak i ako nam je vrlo jasno koje prevozno sredstvo želimo da angažujemo za svoju robu, vanredne sitacije mogu zahtjevati vanredne mjere. 
Alternativna ili kombinacija prevoznih sredstava može biti idealna formula za osiguranje da pošiljke stignu na odredište u predviđenom roku. 

Pouzdan špediter (agent za organizaciju transporta)

U situacijama kada je isporuka pošiljke hitna, dobar špediter će Vam ubrzati proces i pronaći najisplativiji i najefikasniji plan otpreme. To uključuje upravljanje cjelokupnim procesom: od komunikacije sa Vašim saradnikom/klijentom (na njegovom/njenom maternjem jeziku), utvrđivanje rokova kada je roba spremna, do kontrole dokumentacije kao i podrške ako pripreme iste, te rezervacije prostora itd. 
Iako ovo uključuje čitav proces, u osnovi pojednostavljuje i ubrzava isporuku, po prihvatljivim cijenama. 

Mi u Cargo.Ba upravljamo Vašom pošiljkom na način kojim u potpunosti olakšamo čitav proces. 

Naš tim sa višegodišnjim iskustvom, uspješno će se suočiti sa izazovima koji se mogu pojaviti i naći rješenje shodno Vašim zahtjevima. 

Naš moto je da rješenje uvijek potoji, i tu smo da Vam ponudimo, i u djelo sprovedemo nabolju opciju. 

Ukoliko ste u dilemi ili Vam je potreban savjet, naš tim Vam stoji na raspolaganju. Na usluzi smo Vam za sve Vaše upite, kako bismo zajednički našli optimalno rješenje za transport Vaše robe. 

Takođe nas možetee kontaktirati na: logistika@cargo.ba

Dipl. ekonom. Mirjana Stevanović

Translate »
UA-57430671-2