Menu Filter

Povećanje broja kamiona, smanjene broja vagona

U Bosni i Hercegovini cestovni prevoz tereta sve više dominira, dok željeznički transport ostaje zapostavljen. Iako je željeznica drugi najjeftiniji oblik prijevoza, BiH, bez morskih luka, ne ulaže dovoljno u svoju željezničku infrastrukturu. Stručnjaci upozoravaju na nedostatak razvoja željezničkih centara i infrastrukturnih ulaganja, što povećava broj kamiona na cestama, dok željeznice gube tržište.

Podaci BIHAMK-a pokazuju stalni rast broja registriranih teretnih vozila, s 100.744 vozila u 2023. godini, dok željeznički transport zaostaje, posebno u prevozu naftnih derivata, gdje autocisterne čine 90% prevoza. Stručnjaci predlažu veću integraciju željezničkog transporta, ali to zahtijeva značajna ulaganja i saradnju s inozemstvom. Trenutno se u proračunu Federacije BiH za 2025. godinu planira 258 milijuna KM za cestovnu infrastrukturu, dok za željeznice ide samo 38,2 milijuna KM.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Translate »
UA-57430671-2