Generalni direktor Girteke navodi da bi cijene u Evropi mogle da porastu od 25-30%

Edvardas Liachovičius, direktor najveće logističke kompanije, govori o trenutnoj situaciji na tržištu, posebno obraćajući pažnju na kompanije koje se bave transportom.
Uprkos privremenom zastoju u 2020. godini, drumski transport ne staje. Tako da su shodno tome porasle i prosječne cijene usluga širom Evrope.
Najvažnije od svega što je poskupilo jeste nafta, sa tim je počela da raste i cijena robe kao i ostali operativni troškovi za prevoznike.
Zbog stalno rastućih cijena goriva rastu i operativni troškovi
U operativne troškove svrstavamo rast plata, administrativne troškove kao i osnovno održavanje kamiona i prikolica.
U Evropi cijena za 1000 litara goriva iznosi oko 1500 eura. Iz tog razloga povećale su se i cijene AdBlue-a.
Pored toga, da bismo zaštitili radnike od pandemije kompanijama su dodatni troškovi bili oprema za ličnu zaštitu kao i rukavice, maske i dezinfikciono sredstvo.
Sa svim tim izazovima Evropa se susrela i sa nedostatkom vozača.
Girteka navodi da ni jedan od njihovih kamiona ne stoji neaktivan te da se svakodnevno kreću. Takođe, potrebno je vozačima omogućiti lagodan odmor tokom vožnje kako bi se vozači osjećali prijatnije dok su daleko od kuće i sa tim ih podsticali da ostaju u profesiji i da nastave isporuku najvažnijih roba kao što su hrana i lijekovi.
Svi izazovi vode do rasta cijena
S obzirom na to da logistička industrija tokom zime ne stoji na čvrstom tlu, bilo kakav porast cijena bi mogao ponovo da poremeti tržište. Ali teško bi bilo zamisliti scenario u kom bi kamioni prestali da se kreću.
Prosječna cijena za teret u Evropi već je dostigla svoje nivoe, ali bilo kakav poremećaj u globalnim lancima snabdjevanja mogao bi da izazove potencijalni rast troškova transporta između 25-30%. To bi naravno ugrozilo dobrobit prevoznika a samim tim i pošiljalaca.
Odgovori