U POKRETU: OD VOZAČA KAMIONA DO MENADŽERA LOGISTIKE.
Prema Eurostat-u, drumski teretni saobraćaj je daleko najvažniji vid transporta u EU, što čini 75% više od ukupnog broja. Sa 78,1%, Njemačka je skoro na istom nivou, ali nedostatak vozača postao je prijetnja pouzdanosti snabdjevanja. Pored toga, postoje prijetnje povećanja troškova zbog novih zahtjeva za zaštitu klime. Novi put svile i pakt za mobilnost obezbjeđuju prilike.
Zemlje EU su se odlučile da se karbon ugljen-dioksida komercijalnih vozila smanji za 30% do 2030.-te u odnosu na 2019.-u godinu. Privremeni cilj od 15 posto će se postići do 2025.-te godine. Ako se ne ostvare ciljevi, postoji rizik od novčanih kazni koje bi, prema podacima Udruženja automobila VDA, mogle ugroziti postojanje proizvođača vozila, pogotovo zato što se ciljevi mogu postići samo djelimično. Za operatere flote, zahtjevi EU će u svakom slučaju rezultirati znatno većim troškovima.
U tom kontekstu, Svjetska asocijacija za drumski saobraćaj (IRU) je konstatovala da “najveći udio emisija u drumskom transportu ne čini komercijalni drumski transport, već korišćenje privatnih vozila”, izjavio je predsjednik Christian Labrot.
PRIVLAČENJE NOVIH TALENATA
Međutim, u poređenju sa nedostatkom vozača, politika EU je samo sporedna faza. “Trenutno je samo 21% svih radnih mjesta u teretnom prometu upražnjeno”, naglasio je Stefan Rummel,
generalni direktor Messe München. Iz tog razloga, nedostatak vozača će takođe igrati važnu ulogu u progaramu konferencijske transportne logistike. Pet diskusijskih foruma je posvećeno samo hitnim pitanjima. RU je pokrenula kampanju “Rješavanje problema nestašice vozača u Evropi” kako bi se podigla svijest javnosti o važnosti ovog pitanja i pružila rješenja kao i privukla nove talente u ovaj sektor. “Najmanje korišćeni karteli talenata su mladi ljudi i žene.” Izazov je da se regrutuju ove vrste kandidata, a da se zadrže iskusni vozači na poslu”, rezimirao je predsjednik IRU-a Christian Labrot.
NEPRIHVATLJIVI USLOVI
Vlastita istraživanja tržišta od strane Saveznog udruženja za logistiku teretnog drumskog transporta i deponovanja BGL-a su pokazala da se manjak vozača može ublažiti poboljšanim ugledom profesije i povećanjem zahvalnosti, tj nivoima plata. “Isto tako, industrijske i, prije svega, komercijalne kompanije moraju implementirati poboljšanja u organizaciji novih utovarnih i istovarnih rampi u njihovom najboljem interesu”, naglasio je glasnogovornik Izvršnog odbora prof. Dr. Dirk Engelhardt. Problemi počinju “sa nepredvidljivo dugim vremenom čekanja na dugotrajne i troškovno zahtjevne probleme pri razmjeni paleta, kao i ponekad neprihvatljivim higijenskim uslovima i ni na koji način ne završavaju sa izraženim nepriličnim manirima i ponašanjem”. Osim toga nedostatak parkirnih mjesta, koje takođe postoji godinama, trebalo bi se intenzivnije rješavati – najmanje iz sigurnosnih razloga.
VOZAČI SA IZMJENJENIM ZADACIMA
Razgovori o autonomnoj vožnji još više otežavaju regrutovanje mladih vozača. Međutim, prof. Engelhardt smatra da su strahovi da će vozači u budućnosti postati nepotrebni: “Autopilot takođe nije zamjenio ljude u avionskim kabinama.
Ovo neće biti drugačije sa kamionima.” Vozači kamiona ne samo da voze, već su i pratioci robe koja im je povjerena, odgovorni su za primopredaju kao i za prevoz i osiguranje tereta. “I konačno, samo osoba može da interveniše u događajima koje tehnologija nije predvidjela.” IRU takođe vidi povećanje automatizaciju kao nikakvu prijetnju profesiji vozača:” Međutim u kamionima će biti više sistema pomoći vozačima, pa će se zadaci vozača promjeniti. Profesija bi se tako mogla više razviti u ulogu logističkog menadžera koji je zasnovan na tehnologiji i tako bi postala privlačnija za mlade generacije, “ predviđa predsjednik Labrot.
VIŠE VIKENDA SA PORODICOM
Pakt EU za mobilnost, koje BLG izričito pozdravlja, takođe treba da pruži zamah u potrazi za vozačima.
Posebno pozitivno je ocjenjena planirana obaveza za vozače kamiona da se vrate svojim porodicama kao i obaveza da kamioni koji se koriste u međunarodnom prometu da se moraju vratiti u zemlju registracije najkasnije nakon četiri sedmice. BGL vidi daljni uspjeh u uključivanju predložene nadoplate za vrijeme vožnje od najviše dva sata za vozače kamiona koji se vraćaju vikendom kući. To bi omogućilo mnogim vozačima da provedu vikend sa svojim porodicama čak i u slučaju nepredviđenih kašnjenja – osim ako nisu udaljeni od kuće na novom putu svile.
ZNAČAJNO POVEĆANJE OBIMA TRANSPORTA
U budućnosti “Inicijativa za zone i puteve” će omogućiti nove trgovinske i transportne mogućnosti širom Evroazije, što bi takođe moglo biti od koristi za drumski teretni saobraćaj. Novi put svile će doprinjeti značajnom povećanju obima transporta između Evrope i Kine. “Međutim, to neće imati uticaja na globalni Modal Split. Pomorski transport će nastaviti da prevozi 80 odsto robe,” izjavio je predsjednik Labrot. Međutim novi putevi unutrašnjeg transporta pojavljuju se u Evroaziji, uzimajući u obzir promjene u regionalnoj trgovini i obrascima transporta. Prema riječima predsjednika Labrota, “Moglo bi doći do blagog regionalnog pomjeranja sa željeznice na fleksibilniji i efikasniji način cestovnog transporta”.
Odgovori